keskiviikko 1. tammikuuta 2014

My American Christmas and New Year

Moi!
Ensiksi Hyvää Uutta vuotta kaikille! Nythän eletään siis vuotta 2014! 2014?!? Vastahan sitä juhlittiin vuoden 2005 alkamista, mihin tämä aika oikein katoaa?

Mutta jätetäänpä se uusi vuosi nyt pieneksi hetkeksi taka-alalle ja siirrytään vielä vuoteen 2013 nimittäin Jouluun ja sen viettoon. 

Jouluaatto täällä Amerikan mantereella oli kyllä kieltämättä hieman erilainen kuin siellä Suomessa. Aamupäivällä ei oikein tehtyä mitään ihmeellistä, kunhan oleskeltiin kotona, mutta sitten iltapäivällä lähdettiin ajamaan kohti Portlandia. Vietiin mun host veljen Joelin tyttöystävä lentokentälle, koska hän lähti viettämään joulua oman perheensä luokse Kaliforniaan. Sen jälkeen mentiin illalliselle sukulaisille ja siellä oli luvassa uusiin ihmisiin tutustumista. Vietiin illalliselle Rosollia ja Karjalanpiirakoita ja kaikki vieraat tykkäsivät kovasti, kysyivät jopa reseptiä :) Juhlien jälkeen ajettiin takaisin Dallasiin ja mentiin joulukirkkoon ja minä ja host-isäni Lane esiinnytiin. Ja hyvin meni! :)

Joulupäivä oli todella mukava ja itse asiassa paljon kivempi kuin Suomessa. Aamulla syötiin oikein iso aamupala, munakasta ja pannukakkuja ja kakkua. Aamupalan jälkeen oli sitten aika avata lahjat. Sain paljon enemmän lahjoja kuin olin odottanut. Suklaata, salmiakkia, kirjoja, joulukoristeita, teetä, mukin, rahapusseja, tyynyliinoja, Victoria's secret hajuveden&rasvan, lapasia, pipon, koruja ja paljon muuta. Sain myös videoita koti-Suomesta, perheeltä ja kavereilta, kiitos paljon teille, piristi hirveästi! :)
Mie ja mun joululahjat :D

Jouluaamunjuoma (huomatkaa joulukynnet :D)

Aamupala
 Lahjojen avaamisen jälkeen lähdettiin sitten ajamaan Oregonin rannikolle. Sää oli aivan upea ja maisevat henkeäsalpaavia. Näin myös mahdollisesti elämäni hienoimman auringonlaskun! :)
Minä, mun host isä ja host sisarukset rannalla




Host-vanhemmat

Kyllä täältäkin saunoja löytyy! :)







Torstaina ja perjantaina sitten pääasiassa hengailin vaan kotona mun host-sisaruksien kanssa. Lauantaina mun host-sisarukset olivat viimeistä päivää kotoa ja mentiin sitten syömään kiinalaiseen ravintolaan läheiseen kaupunkiin Salemiin.

Host-sisko Lauren ja host-veli Joel
Sunnuntaina käytiin host-vanhemipien kanssa elokuvissa katsomassa elokuva Saving Mr.Banks ja oli kyllä hyvä, suosittelen!

Tiistain olikin sitten uudenvuoden aatto. Puolen päivän aikaan mentiin minä, mun kaveri Clothilde ja mun host-äiti Francine syömään lounasta ranskalaiseen ravintolaan. Lounaan ja pienen kaupoissa kiertelyn jälkeen menimme takaisin kotiin. Host vanhempani lähtivät konserttiin Portlandiin ja minä ja Clothilde sitten vietettiin uutta vuotta mun kotona. Mutta kommelluksiltakaan ei vältytty. Pyöräiltiin nimittäin pizzeriaan ja lukittiin pyörät. Kun olimme lähdössä pois pizzeriasta emme kuitenkaan saaneet lukkoja enään auki, joten pyörät jäivät sitten sinne pizzerian pihalle. Kävelimme kotiin ja haimme pyörät klo 12:30 aamuyöllä host-isäni Lanen kanssa. Yllätyksenä minulle tuli, ettei täällä oikeastaan kukaan ampunut ilotulitteita, näin ainoastaan 3 koko illan aikana.
California Chicken Crêpe


Mie ja Clothilde

Minä Pizzeriassa
Tänään olen pääasiassa oleskellut kotona, katsoimme host-vanhempien kanssa elokuvaa ja sen jälkeen menimme syömään meksikolaiseen ravintolaan.

Täällä sää on aika harmaata ja lämpötila pääasiassa nollan viiva viiden asteen välillä. Ja sumuista on ollut nyt joka ilta kahden viikon ajan.

Ei mulla muuta, ensi kertaan :)

Veera




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti