keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Aquarium&Eastern Oregon Discovery trip

Moi!
Kuulumisia olisi taas aika päivitellä ja paljon onkin tapahtunut!

Toissa sunnuntaina mentiin minä, Clothilde ja Leah (cross country joukkueesta) ja hänen vanhempien kanssa Oregonin rannikolle sijaitsevaan Aquariumiin ja oli tosi mukava reissu ja ilma suosi. Tuli myös hieman shoppailtuakin...
Clothilde, minä, Leah

Clothilde

Leah



Maanantaina menin sanomaan hyvästit Clothildelle ja olihan se surullista. Mutta aion ehdottomasti mennä Ranskaan vierailulle joskus lähivuosina nyt kun minulla on monta uutta ystävää sieltä :)
Victor, Clothilde, minä
Maanantaina meillä alkoi uusi jakso koulussa ja mun uuden jakson oppiaineet on Amerikan kirjallisuus, Amerikan historia, matikka, meribiologia, ekobiologia, tanssin elementit ja teatteri. Tykkään kaikista aineista (paitsi tuo historia on kyllä aikas haastavaa) ja sain myös viime jakson arvosanat ja sain kuudesta aineesta A:n ja yhdestä A-:sen ja A on siis paras arvosana, joten ihan hyvinhän se taisi mennä :D

Viime viikonloppuna meillä oli Rotaryn järjestämä laskettelu retki Itä-Oregoniin.  Lähdimme torstaina ja matkaan lähti siis noin 90 henkilöä, kaikki meidän Rotary piirin vaihtarit jotka ovat tällä hetkellä vaihtareina täällä Oregonissa ja sitten myös kaikki tän piirin vaihtarit, jotka lähtevät ens vuonna vaihtoon. Ajomatka oli pitkä, n. 7 tuntia ja keli oli huono, koska lunta satoi todella rankasti. Matkalle pysähdyttiin lounaalle ja sisärullaluistelu areenalle, oli kyllä hauskaa!


Alexis ja Juho

Denis(Venäjä) ja Alexis

Isabela (Brasilia)
Illalla saavuttiin meidän majapaikkaan, joka oli sellainen leiri ja joka oli myös erittäin kylmä! Nukuin toppatakki päällä :D Ulkona oli noin -10 astetta ja lunta satoi.

Perjantai aamuna lähdettiin kaikki ulkomaalaiset vaihtarit ala asteille kertomaan meidän maista. Sen jälkeen syötiin lounasta ( isoimmat ikinä näkemäni Subway- leivät, noin 2 metriä!) Ja  sen jälkeen vietettiin jonkun aikaa leirintäalueella ja sitten mentiin sellaiseen pieneen museoon ja sen jälkeen pizzeriaan.

Pizzeriassa

Minsuk (Etelä-Korea) museossa
Lauanatai aamuna lähdettiin sitten laskettelemaan! Ilma ei ollut mikään paras puuterilunta satoi tosi kovasti ja oli vaikeaa lasketella. Mutta hauskaa oli silti! :)
Matkalla leirille laskettelemasta, minä ja Oceane
Lasketelun jälkeen pakattiin tavaramme leiriltä ja ajettiin läheiseen kaupunkiin La Grandeen, jossa vietettiin lauantai-sunnuntai yö. Illalla mentiin sellaseen kummitustaloon ja pelattiin sellaista tanssi peliä ja sitten olikin aika ilmoittaa ensi vuoden vaihtareille mihin maihin ne menevät ensi vuonna. Suomeen tulee siis kaksi vaihtaria täältä Pohjois Oregonista, Alexis ja Miguel. Oli ihana nähdä miten iloisia he olivat kun saivat tietää tulevansa Suomeen! :)
Minä ja Denis (Venäjä)
Miguel, minä, Alexis, Juho
Sunnuntaina meidän oli tarkoitus lähteä kotiin, mutta huonojen tie olosuhteiden takia vietimme retkellä yhden extra yön. Sunnuntaina sitten opetettiin minä ja Juho  Miguelille ja Alexiselle suomea, mentiin elokuviin ja vietettiin aikaa ulkosalla.
Minä, Lili (Saksa), Moriz (Sveitsi)
Lili (Saksa), Manuel (Argentiina), Oceane (Ranska)

Leah ja Oceane (Ranska)

Minä ja Leah (Ranska)
Maanataina ajettiin sitten kotiin ja meninkin melkein heti suoraan nukkumaan kun saavuin kotiin.

Tiistaina menin kouluun, mutta tänään keskiviikkona jäin kotiin, koska tulin kai kipeäksi tuolla reisulla ja koska olemme perjantaina lähdössä host vanhempien kanssa San Diegoon, haluan tulla terveeksi ennen sitä.

Kaikki menee täällä mahtavasti, oon nyt ihan kunnolla kotiutunut tähän mun uuteen host perheeseen ja en haluais täältä pois lähteäkkään. Mutta koska Rotary vaihtari olen, on perheenvaihto edessä parin kuukauden päästä. Ja olen varma, että mulla tulee olemaan tosi hauskaa myös tuossa seuraavassa host perheessä, he vaikuttavat erittäin mukavilta.

Viime viikonloppuna kun tapasin suomalaisvaihtarin ja puhuin suomalaisesta kulttuurista yms. huomasin, että olen omaksunut amerikkalaista käyttäytymistä, joten varautukaa siihen etten olekaan ihan samanlainen suomalainen kun olin ennen. Mutta kyllä minusta vielä paljon suomalaisuutta löytyy, ylpeä siniristilipun kantaja vieläkin olen! :D

Ilmat täällä on ollut vaihtelevia, viime viikonloppuna satoi 20 senttiä lunta ja oli pakkasta, mutta nyt ulkona 9 astetta lämmintä ja vettä sataa.

Hyvin menee ja ensi kerralla kuulumisia ja kuvia Kaliforniasta!

-Veera

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kyllä se pitäisi näkyä jos kirjaudut Facebookkin omalla tunnuksellasi. :) En pystynyt laittamaan videota kokonaisuudessaan tänne, koska bloggerin videon lataus ei jostain syystä toimi. Pahoittelut :(

      Poista