tiistai 22. lokakuuta 2013

Bus Trip Part 1

Moikka!
Viime viikon tiistaina lähdin siis 35 muun Rotary vaihtarin kanssa viikon kestävälle bussimatkalle Kaliforniaan. Matka oli ehdottomasti paras reissu millä olen tähän asti ollut. Vierailimme aivan upeissa paikoissa ja sää oli aurinkoinen ja lämmin koko matkan ajan. Tekemistä oli paljon joka päivälle ja kuvia tuli otettua todella paljon. Teenkin sen vuoksi kolme erillistä postausta kyseisestä matkasta.

Tiistai:

Tiistai aamuna mun counselor kyyditsi mut läheiseen kaupunkiin Salemiin, josta bussi nappasi minut ja 3 muuta vaihtaria kyytiinsä. Muut vaihtarit olivat napattu kyytiin jo aiemmin. Lähdimme sitten ajamaan kohti Oregonin rannikkoa. Pysähdyimme merileijona luolilla, joissa sadat merileijonat viettävät talvensa. Itse merileijonat eivät olleet luolissa kun sinne menimme vaan kauempana merellä. Todella nätti paikka!
Minä ja Isabela(Brasilia) bussissa
Merileijonia!

Merileijona luola


Luolien jälkeen pysähdyttiin läheisessä kaupungissa lounaalla. Mentiin osa vaihtareista syömään meksikolaiseen ravintolaan.

Lounaan jälkeen suuntasimme bussilla ensimmäisen yön hotellille. Pysähdyttiin kuitenkin vähäksi aikaa rannalla ja otettiin kuvia.


Minä ja mun ihana ranskalais ystävä Océane

Eda(Turkki), Océane, minä
Rannalla olon jälkeen suuntasimme hotellille söimme päivällistä ja majoituimme neljän hengen huoneisiin.

Keskiviikko:

Mahtavan hotelli aamupalan jälkeen lähdettiin bussilla ajamaan kohti Kaliforniaa. Pysähdyimme taas rannalle hetkeksi vähän valokuvailemaan.



Louise (Ranska), Lili (Saksa), Océane (Ranska), minä
Rannan jälkeen ajoimme Kalifornian jättiläis punapuu metsille ja oli kyllä isoja ja hienoja puita. Söimme myös lounaan tuolla metsässä.
Océane ja minä bussissa Rotary hupparit päällä
Taiki (Japani), Justus (Saksa), minä, Lili (Saksa)
Océane ja Adriana (Peru) punapuun sisällä     
Eipä ihan onnistunut puun halaaminen :D

Punapuitten jälkeen ajoimmekin sitten seuraavalle hotellillemme, söimme päivällistä, majoituimme ja menimme uimaan hotellin altaalle.

Seuraavassa postauksessa lisää!

Veera

4 kommenttia:

  1. voi veruuuu kuulostaa niin mahtavalt toi sun elo siel!! hyvä et sul on tää blogi ni pääsee aina stalkkaa mitä oot tehny:-)) +hienoi kuvii!! ja mulle tuli yllätykseen et noi puut on NOIN ISOI..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä tää totta tosiaan aika mahtavaa on! :) Ja kiitos :) Ja joo ei täällä kaikkialla puut oo noin isoja, tuolla Pohjois-Kaliforniassa ainoastaan :D

      Poista
  2. Onko totta, että jos lähtee rotaryn järjestön kautta vaihtoon jotuu mahd. ottaa vaihto-oppilaan omaan kotiin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tuo on aivan totta. Jotkut jotuvat ottamaan vain 3 kuukaudeksi, jotkut taas koko vuodeksi, vaihtelee tilanteen mukaan. Poikkeuksia varmaan voi myös olla, mutta itse en ole ainakaan tavannut yhtäkään Rotary vaihtaria, joka ei olisi hostannut/ tulisi hostaamaan vaihto-oppilasta. Mutta ei kannata katsoa tuota asiaa vain negatiiviselta kannalta, vaihto-oppilaan hostaaminen on varmasti myös todella hieno ja rikastuttava kokemus :)

      Poista