maanantai 7. lokakuuta 2013

I am so glad that I am here

Heissulivei!
Viime viikko sujui ihan normaaleissa merkeissä, koulunkäyntiä, tiistainen Rotary-lounas, maastojuoksuharkkoja, läksyjä jne. Tiistaina kuitenkin pääsin menemään minun toisen host-perheeni äidin, Francinen kanssa klassiseen konserttiin läheiseen kaupunkiin Salemiin. Konsertti oli aivan upea, olen todella kiitollinen, että sain tilaisuuden mennä sinne.

Anteeksi kuvan huono laatu, kännykällä otettu


Nätti sateenkaari yhtenä päivänä harkkojen jälkeen
Viikonloppuna tapahtui kaikkea kivaa. Launtaina lähdettiin aikasin aamulla maastojuoksu kisoihin Bryant Park nimiseen paikkaan. Aamu oli tosi sumuinen, eikä eteensä edes nähnyt. Kuitenkin hieman myöhemmin ilma oli jo tosi kirkas ja aurinkoinen. Rata oli taas 5 kilometriä ja suhteellisen tasainen ja paransinkin mun aikaa. Jippii! :)

Maastojuoksukisan jälkeen: Bailey, Clothilde, minä, Marissa ja Michaiah


Sunnuntaina menin aamulla kirkkoon Marissan ja hänen perheen kanssa. Kirkon jälkeen mentiin Marissalle leipomaan ja pelailemaan. Tehtiin M&M's cookiesseja ja kurpitsa kääretorttu. Molemmat onnistuivat tosi hyvin ja oli tosi hauskaa leipoa yhdessä vaikkakin amerikkalaiset leipomiseen käytetyt mitat tuotti mulle välillä vähän päänvaivaa :D Illalla mentiin vielä nuorten iltaan. Mahtava päivä kaiken kaikkiaan!




Ilma täällä on alkanut kylmentyä, aamulla pitää laittaa takki päälle ja harkoissa ei enää tarkene shortseissa. Aamut on melkein poikkeuksetta aina sumuisia ja täällä sumuinen ei ole samanlainen kuin Suomessa, täällä ei oikeasti näe yleensä paria sataa metriä eteenpäin. Täällä kuitenkin sää vaihtuu tosi nopeasti, lounaan aikaan saattaa sataa ihan hirveästi, mutta parin tunnin päästä on aurinkoista ja sadepilviä ei ole enää mailla halmeilla. Ruska on myös vähitellen saapunut tännekkin. Ja täällä kun noita lehtipuita riittää, parin viikon sisällä on täällä varmasti hieno väriloisto!

Lauantaina tuli tasan kaksi kuukautta täyteen täällä Amerikan mantereella. Olen niin tyytyväinen, että päätin lähteä vaihtoon, jokainen kokemus on ollut kokemisen arvoinen ja enemmänkin! Olen ehtinyt jo nähdä ja kokea todella paljon ja saanut elinikäisiä ystäviä. Päivä päivältä tämä paikka tuntuu enemmän kodilta. Moneen otteeseen on tullut ajateltua etten halua lähteä täältä pois. Tietenkin niitä tosi rankkojakin päiviä on ollut, mutta nehän vain kasvattavat. Kaiken kaikkiaan olen tosi onnellinen, että saan viettää vaihtovuoteni juuri täällä, Oregonin Dallasissa.

PS. Enää viikko Oregonin rannikko& Kalifornian matkalle! En malta odottaa :)

Veera

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti